ČTVRTEK_26.3.
Ranní protažení
Viz – video jóga – Pozdrav slunci.
Komunitní kruh – ON-LINE
Ve čtvrtek proběhne další konferenční komunitní kruh J komunitní kruh tedy proběhne s tetami online. Kdo se nemůže připojit, zde jsou možná témata. My si budeme ukazovat obrázky, co děti namalovaly, budeme se dětí ptát, co se za
1. Otázkou dnešního dne je….. CO TĚ DNES POTĚŠILO?
2. Kdo není připojen na online kom.kruh, může si s dětmi zopakovat znaky jara, slunce, vláha, tepleji, duha ...a nyní pokračují děti a mamky pomáhají. Plus rozvíjet téma dále. Co jsou to ranní mrazíky??? Atp.
Ranní cvičení
video 1, video 2, video 3, video 4
TAKHLE CVIČÍ
Takhle cvičí pravá ruka,
takhle cvičí levá ruka.
Takhle skáče pravá nožka,
takhle skáče levá nožka.
Tak se kývá hlavička
a tak roste travička.
Takhle leze brouček malý,
tak se sud z kopce valí.
BROUČEK
Na paloučku brouček spinká,
zvoní mu tam konvalinka.
A jak dlouho zvonila,
tak nám broučka vzbudila.
NACHYSTÁME TĚLÍČKO
Nachystáme tělíčko,
Zacvičíme maličko.
Dokola se zatočíme,
pak se na zem posadíme.
Zatleskáme rukama,
zakopeme nohama,
uděláme dřep,
vyskočíme hned.
Svačinka/pauza cca 20-30min
Předčtenářská příprava
O víle Amálce jak šla spát do jara viz příloha
Po přečtení pohádky, si s dětmi vyrobte postavičky a zahrajte si s dětmi divadlo. Nebo nechte děti, ať si připraví představení pro vás a pak vám divadlo zahrají.
Str 1, str 2, str 3, str 4, str 5, str 6.
Hudební výchova
1. Dechové cvičení-nejprve se pořádně rozdýcháme a rozmluvíme, můžete si vzít papírový kapesník rozložit jej a dát ho na okraj stolu a foukat do něj pusinkou nebo brčkem…. Nebo foukáme do sklínky brčkem, nebo do škopku s vodou děláme vlny.
2. Rozcvičení mluvidel - vezměte si zrcátko a dívejte se do něj a opakujte si
- ÁÁÁÁ
- ÉÉÉÉ
- ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ
- OOOO
Pokud se Vám povedlo, můžete střídat AEIOU krátce nebo dlouze ÁÉÍOÚ….
3. RYTMIZACE: Dneska si tak trochu zahrajeme na hudebníky...Tááák připravit a začínáme……..
Připravte si několik hrnečků, mohou být i sklínky nééé prosím z NDR …, otočte si je dnem nahoru dejte dětem lžičku a společně si můžete hrát. Budete jim říkat slova a oni to slovo vyťukají na hrnek, nebo skleničku. Je potřeba, aby děti vyťukali počet slabik ve slově, pak to má smysl. Tak jedeme……………………………………………………………...
No a nyní můžete vymýšlet jakákoliv slova, slůvka a slovíčka a můžete se vystřídat - děti říkají a vy hrajete……………………………………………………………………………………….
No a teď půjdeme k jádru věci BUDEME SE UČIT PÍSNIČKU nejprve si jí trochu namotivujeme, aby jste věděli, o co půjde. Pak si vysvětlíme slova, kterým by jste nemuseli rozumět a pak už půjde o samotnou písničku.
Kopu brambory
Kopu, kopu brambory,
Mám jich plné komory,
Uvařím je na loupačku,
Pozvu na ně naši Kačku,
Ta se bude mít
Ta se bude mít
Kopu, kopu brambory
Mám jich plné komory,
Uvařím z nich hrnek kaše,
Pochutná si na ní Vašek,
Ten se bude mít,
Ten se bude mít.
Pobyt a hra venku
OBĚD
Příprava a sklízení
ODPOČINEK
S pohádkou – O víle Amálce.