ČTVRTEK_19.3.
Ranní cvičení
Viz nové video 4 na FB + opakování předešlých videí video 1, video 2, video 3
Nachystáme tělíčko,
Zacvičíme maličko.
Dokola se zatočíme,
pak se na zem posadíme.
Zatleskáme rukama,
zakopeme nohama,
uděláme dřep,
vyskočíme hned.
Komunitní kruh
1. Opakování jarních básniček. Děti by již měly zvládat básničky samy. Po zopakování zapojit tleskání do rytmu a trénovat rytmiku.
2. Otázka dne: Kdybys mohl/a být zvíře, čím bys byl/a? Proč?
3. Znaky jara: opakování z předchozích dnů + přidání dalších otázek – Jaké jsou jarní měsíce? Jaké oblečení nosíme na jaře? Proč netrhat jarní kytičky a kočičky? Je to první potrava včeliček.
4. Jména květin : (pomůcky: obrázková dokumentace květin) dětem ukazujeme postupně květiny, seznamujeme je s barvou, názvem, vzhledem.
Obrázky viz. KVĚTINY - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
Svačinka/pauza cca 20-30min
Předčtenářská příprava
1. Rozvoj zrakové paměti
Hra „Poznáš, co zmizelo?‘‘
- položte na koberec, nebo na stůl vybrané předměty a nechte dítě, aby si je 1 minutu prohlíželo
- potom dítěti zavažte oči šátkem a oddělejte 1 předmět
- rozvažte dítěti oči a nechte ho hádat, který předmět zmizel.
2. Pohádka - Matějův pětiboj (viz příloha)
Úkol k pohádce: děti si obrázky (v příloze) rozstřihají, vybarví a následně je nalepí na A4 za sebou tak, jak si pamatují, že se příběh odehrával.
Environmentální výchova
1. Od semínka k rostlince
Děti mají za úkol jednotlivé obrázky nejprve vystříhat a následně do volných políček lepit tak, jak vyroste ze semínka květina (zrytí půdy, zasazení semínka, zalévání + sluníčko, klíčení, květina)
2. Klíčení fazole
Pomůcky: plastová vanička, vata, fazole, nebo čočka
Do vaničky dáme na dno vlhkou vatu, na kterou položíme semínko, každý den děti semínku dají lžičku vody.
Pozorujeme, co se stane se semínky během týdne.
Pobyt a hra venku
Procházk: Na procházce, nebo na zahradě pozorujeme, jak se příroda probouzí…
OBĚD
Příprava a sklízení
ODPOČINEK
S pohádkou – Matějův pětiboj