PÁTEK_9.4.
Ranní cvičení
Veselá rozcvička pro děti:
https://www.youtube.com/watch?v=_obIgcL2gg8
Básnička s pohybem:
Skáče bleška po písku, skáčeme do strany z jedné nohy na druhou
hledá, kdo je na blízku. dáme ruku na čelo, jako když se díváme do dály
Kdo nejede na koni, rukama držíme otěže a naznačujeme jízdu na koni
toho bleška dohoní. běh na místě
Alík leží na břichu, lehneme si na břicho
už má blešku v kožichu. otočíme se na záda a pošimráme se na břichu
KOMUNITNÍ KRUH
- OTÁZKA DNE: Pamatuješ si nějaký svůj sen, který se ti v noci zdál?
Opakování nabytých informací z týdne.
KVÍZ:
- Proč včelka létá z květu na květ?
- Co by se stalo, kdyby včely zmizely ze světa?
- Proč jsou hmyz a další malí živočichové pro přírodu důležití?
- Jak se vytváří med?
- Patří včela mezi hmyz? Jaký další hmyz znáš?
- Kterému zvířátku slouží pavučina jako past na hmyz?
- Jak se můžeme chránit proti klíšťatům a komárům?
Svačinka/pauza cca 20-30min
PŘEDMATEMATICKÁ PŘÍPRAVA
Děti projděte se po louce a zkuste najít motýla. Zapamatujte si co nejvíce, jak vypadá, jaké má barvy. Všimněte si jeho souměrnosti. Jeho levá strana je stejná jako pravá.
Potřebujete: vytisknout pracovní list s motýlem (viz níže) , štětec, temperové barvy, zrcátko
Postup:
1/ pracovní list přeložíme napůl - prostředkem těla motýla
2/ děti vybarví temperami pravou stranu motýla
3/ stránku přeloží, křídla se obtisknou a po rozevření je celý motýl vybarvený
4/ přidržte zrcátko na ohybu papíru a pozorujte, jak se motýl odráží v zrcátku
OBRÁZEK - MOTÝLTĚLESNÁ VÝCHOVA
Hlava-ramena-kolena-palce
Při této písničce si zazpíváme a navíc si procvičíme postřeh, paměť a části těla.
Odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=xSCdWymIveE
Cukr, káva, limonáda
K této hře jsou zapotřebí alespoň tři hráči, tak si velcí můžou zavzpomínat na dětství a přidat se k dětem, aby vás bylo dost :-)
Jedno dítě je vyvolávač a postaví se, zády k ostatním, do cíle. Ostatní děti si stoupnou za čáru, nejméně o 10 metrů dále. Vyvolávač začne odříkávat říkanku: „Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum!“ Ostatní děti se při odříkávání říkanky rychle snaží doběhnout za vyvolávačem do cíle. Ten však různě mění tempo řeči a po skončení říkadla se okamžitě otočí. V tu chvíli už musí ostatní stát na místě, kde se zrovna nacházejí a nesmějí se ani pohnout. Pokud se někdo pohne, musí se vrátit na startovní čáru. Vyhrává ten, kdo se první dotkne vyvolávače a prohodí si pozice.
Pobyt a hra venku
OBĚD
Příprava a sklízení
ODPOČINEK
Dětem můžete pustit pohádku, kterou namluvila naše teta Markétka. Můžete pustit kousek a další zase další den. Příběh má asi 5hod a je to celá knížka.
Heidi, děvčátko z hor: https://www.youtube.com/watch?v=pFvBGSKCuVY