ČTVRTEK_18.3.
Ranní cvičení
Básnička s pohybem:
Kuřátko má malé nožky, děti se drží za ramena a dělají křidélka
po dvorku si cupitá. cupitají na místě
Za ním slípka hop hop hop, skáčou na místě snožmo
REHABILITAČNÍ CVIČENÍ NA PLOSKY NOHOU - viz video
KOMUNITNÍ KRUH (KK)
ON-LINE PŘES MS TEAMS – MENŠÍ DĚTI
(Děti (především starší a předškoláci) by již měly více samostatně na dané téma hovořit, případně ho dále rozvíjet.)
- OTÁZKA DNE: Kdo je tvůj hrdina? Proč?
- Téma týdne - Jaro a zvířátka na statku.
- Jaro je především ve znamení nového života – jak se říká mláďatům od – psa, kočky, koně, ovce, kozy, krávy, slepice, husy, kachny, atd.
- V čem zvířata žijí? Jaká-kde? ( nora-liška, vůl-chlév, kůň-stáj, veverka-dutina stromu, pták-hnízdo, atd…)
- Proč jsou pro nás zvířátka užitečná? Co užitečného z nich máme?
- Kráva: mléko – maso – kůže..
- Ovce: mléko – maso – vlna..
- Slepice: vajíčka – maso -…
- Atd….prasátka, kozy, …
- Předškoláci a starší děti: rozdíly mezi savci a ptáky
Př: savci rodí živá mláďata x ptáci se líhnou z vajec, savci sají mléko od matky…
- TÉMA MŮŽEME ROZŠÍŘIT O DALŠÍ ZAJÍMAVOSTI.
Básnička na tento týden:
Co se to tam venku stalo?
Vypadá, že začlo jaro.
Jaké jaro? Co to je?
Proč mi nedá pokoje?
Slunce svítí, k tomu hřeje,
na třešni už špaček pěje.
Sněženky se derou ven,
noc se krátí, dlouží den.
No tak hola, pojďte ven!
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Výsev rajčat/okurek
Připravte si:
3 prázdné a vymyté kelímky od jogurtu, zahradní zeminu, potravinářskou folii, gumičku, tužku/vidličku a 3 semínka – ta najdete ve velikonočním balíčku. Je to malá papírová kapsička přelepená izolepou.
Postup:
Do každého kelímku nasypeme zeminu téměř po okraj. Prstem uděláme důlek 0,5-1cm a vložíme 1 semínko. Poté semínko zahrneme hlínou a kelímek překryjeme folií a ke kelímku přichytíme nejlépe gumičkou. Do fólie uděláme tužkou nebo vidličkou dírky. Přiměřeně zaléváme. Kelímek dáme na teplé slunné místo.
!Starší děti a předškoláci by měli zvládnout pracovat samy, dle obrázkového návodu – NÁVOD. (Foto zdroj: Kniha pro malé zahradníky (Flora Becker))
PŘEDČTENÁŘSKÁ PŘÍPRAVA
- Pohádka „ Jak mluví zvířátka“ – (práce s pohádkou viz níže :-))
Pejsek Bobík u boudy stál, štěňátka svá k sobě zval. A jak na ně zavolal? No přece...(zaštěkal).
Kousek opodál Micka na sluníčku spala a pak, když se probudila, na koťátka zavolala. A jak na ně zavolala? No přece...(zamňoukala). V chlívku zase prasátko pořád by se cpalo, když na chvilku přestalo, na selátka volalo. A jak na ně zavolalo? Přece pěkně….( zachrochtalo). Ovečka za humny travičku spásala, a když se dost napásla, na jehňátka volala. Jenže byla daleko, a tak trochu ječela. A jak? Přece….( bečela). Zrovinka okolo slepice běžela, na jednou se zastaví, svoje děti vidí stěží. Jen plakat je slyšela. A jak na ni její děti volaly? No přece….( kdákaly-kvokaly). Ještě v maštali kráva stála. A telátko v koutě? Teprv stát se učí. A co přitom povídá? Inu, prostě….( bučí).
Práce s pohádkou:
1/ texty v závorkách – doplňuje dítě! :-)
2/ zeptejte se dětí, která zvířátka se v příběhu objevila
3/ zeptejte se dětí, zda si pamatují, jak se které zvíře projevuje
4/ můžete si ji zdramatizovat
- Plus další práce naleznete v pracovních listech.
Pobyt venku a hra
Oběd
Příprava a sklízení viz výše.
Odpočinek
Dětem můžete pustit pohádku, kterou namluvila naše teta Markétka. Můžete pustit kousek a další zase další den. Příběh má asi 5hod a je to celá knížka.
Heidi, děvčátko z hor: https://www.youtube.com/watch?v=pFvBGSKCuVY