ÚTERÝ_27.4.
(Od 9:45 klasicky on-line pro starší děti.)
8:30 – 9:00 začíná první hodina
PRVOUKA
Na začátku hodiny si rychle zacvičíme, abychom se nastartovali na prima den :)
Ranní protažení a cvičení
Cvičení na posílení klenby a chodidel. Plochá noha u dětí totiž může souviset s bolestmi zad, bolestmi hlavy, ale i růstovými bolestmi. Takže hurá do cvičení, ať těmto obtížím předejdeme :-)
1/ Stoj na špičkách a zpět na paty
2/ Krátká chůze po špičkách
3/ Sbírání drobných předmětů prsty u nohou
4/ Kreslení tužkou vloženou mezi prsty u nohou.
5/ Krčíme a natahujeme prsty u nohou a přitom jimi pohybujeme směrem vpřed/ vzad.
6/ K uvolnění a lepšímu prokrvení chodidel využijeme masážního ježka.
Další tipy: Umožněte dítěti chodit co nejčastěji naboso (ve starých ponožkách) v nerovném terénu/ písku/trávě. Dobře poslouží i rohože naplněné různým materiálem (oblázky, kůra, písek).
VIDEO NA POSÍLENÍ KLENBY A CHODIDEL: https://fb.watch/55DuCwLYO4/
PRVOUKA
- OTÁZKA DNE: Jak si představuješ, že to chodí ve škole? Co všechno tam budeš dělat?
TÉMA TÝDNE: ČARODĚJNICKÝ REJ
OPAKOVÁNÍ:
- Poslední dubnový večer se ve městech i na vesnicích na vyhrazeném místě postaví hranice a na její vrchol se umístí čarodějnice – figurína z dřevěných tyčí a slámy, oble-čená do hadrů. Po setmění se hranice zapálí.
- Jak vznikl tento zvyk? Lidé odedávna věřili, že v noci na 1. května mají zlé síly (třeba čarodějnice) největší moc. V ohni spalovali slaměné figuríny, protože doufali, že s ni-mi spalují všechno zlé, z čeho mají strach.
- Jak si představuješ svou čarodějnici?
NOVÉ:
- Bezpečnost u ohně. Dokázali byste říct, jak se u ohýnku musíte chovat? Jak má vypadat správné ohniště a čím ho uhasíte? Koho voláme, kdy hoří? Znáte telefon na hasiče? Můžeme rozdělávat oheň v lese? ….atd.
9:00 – 9:15 přestávka svačinka
9:15 – 9:45
ČEŠTINA
Básnička s pohybem
Čarodějnické zaklínadlo
Černé chlupy, žabí slina,
Mírně pokrčené ruce, dlaně otočené směrem od těla děláme velké kruhy (čarujeme)
jeden dráp a pak šupina,
Uděláme špetku a velký oblouk rukou odzadu vpřed (házíme něco do hrnce)
křídlo, slzu, vlasy tři
Ukazujeme na prstech 1,2,3
hvězdným prachem nešetři.
Uděláme špetky na obou rukou a pohyb jako když solíme
Přidej ještě zlatý zub,
Zdvižený ukazovák „napomínáme“
kapku rosy a jed z hub.
Třeme dlaně o sebe nad hrncem
Ať z ošklivé babice,
Naznačíme drápy a pohyby jako když se na něco sápeme
je rázem krásná mladice.
Otočka na jedné noze a póza :)
- Tento týden se věnujeme písmenku „N“ – hledáme slova, kde je písmenko N (děti trénovaly písmenko N v pondělí, aby to pro ně bylo dnes snazší).
- Uvolníme ručičky
- Tento týden se věnujeme písmenku „N“ – nejprve zkoušíme obloučky - PRACOVNÍ LIST
- Tento týden se věnujeme písmenku „N“ – nyní zkoušíme psací N - PRACOVNÍ LIST
- Určujeme počty slabik v jednotlivých slovech
9:40 – 10:00 přestávka
10:00 – 10:40
MATEMATIKA
Čarodějnické pracovní listy
- Počítání 1 - 10
- Najít rozdíl, který obrázek nepatří mezi ostatní
- Najít cestu labyrintem
10:40 – 11:00 přestávka
11:00 – 11:30
ČEŠTINA
Vymýšlíme společně vlastní pohádku :)
Každý, kdo se vymýšlení pohádky účastní, řekne jednu větu, která navazuje na to, co řekl vypravěč před ním. Střídáme se po větách a necháme se překvapit, jakou pohádku vytvoříme.
Př.: Dospělý: Byla jednou jedna holčička.
Dítě: Jmenovala se Anička.
Dospělý: Anička měla velkého psa.
Dítě: S pejskem chodila na procházku. …
11:30 – konec vyučování, „odchod“ do družiny a oběd :)
OBĚD
Příprava a sklízení