PÁTEK_26.3.
Ranní cvičení
- Cvičení na rovnováhu:
Vyberte si max 4 cviky na každý den. Na pondělí ty nejjednodušší a obtížnost stupňujte až do pátku. V pátek v rámci velkého tělocviku si budou děti procvičovat všechny cviky.
- Básnička s pohybem:
Stojí strašák na poli, Stojíme snožmo, ruce v rozpažení
v dáli vidí topoly. Dáme ruku nad oči a rozhlížíme se
Kolem něho krouží ptáci, Běháme a máváme rukami jako křídly
zahánět je, to dá práci. Stojíme, ruce v rozpažení a natáčíme se v pase ze strany na stranu
Večer, když jdou všichni spát, Dřepneme si a složíme ruce pod tvář
musí on tam pořád stát. Stoupneme si snožmo, ruce v rozpažení
KOMUNITNÍ KRUH
(Děti (především starší a předškoláci) by již měly více samostatně na dané téma hovořit, případně ho dále rozvíjet.)
- OTÁZKA DNE: Jaká rostlina bys chtěl být? A proč?
- Téma týdne: Malý zahradník
- OPAKUJEME:
- roční a jak následují po sobě.
- Jak se příroda proměňuje v průběhu ročních období (např. Jaro-raší pupeny, léto – dozrávají plody, podzim – opadává listí, zima – příroda odpočívá)
- Jaké práce děláme na zahrádce na jaře, v létě, na podzim a v zimě (př. Jaro-zaséváme plodiny, léto-sklízíme plody, podzim-hrabání listí, zima – chráníme rostliny před mrazem)
- Části rostliny (kořen, stonek, list, květ) – viz obrázek níže. Nejlépe ale jít na zahradu vzít tam rostlinku a ukázat si to přímo na ní :) Některé jedlé části rostlin rostou nad zemí a některé podzemí ( kořen – mrkev, plody – jablko, listy – špenát, květ – sedmikráska, semínka - slunečnice).
- OPAKUJEME:
- Základní pomůcky zahradníka. Nástroje, které k práci na zahradě potřebujeme ( hrábě, kolečko, rýč…) a k čemu je používáme.
- Na jaře roste mnoho kytiček, které můžeme zpracovat. Můžeme je sbírat však pouze s dospělým:
- Některé se dají usušit na čaj, který nám pak pomáhá, když jsme nemocní. Např. Petrklíč (sbíráme květy - je dobrý na průdušky, podběl - květ – na lepší odkašlávání)
- Některé můžeme přidat do salátů (pampeliška, sedmikráska)
- Některé jsou výborným kořením (medvědí česnek, sbíráme listy)
MATEMATICKÁ PŘÍPRAVA
Učíme se experimentovat
Co plave a co se potopí?
Napusťte dítěti vodu do lavoru/vany a zkoušejte ponořit různé věci a materiály – papír, dřevo, kov, …. Na obrázku níže děti podle výsledku pokusu vybarví žlutě věci, které plavou, a modře, které se potopí. Příklad – kov se potopil = hřebík vybarvíme modře, našli jsme na procházce peří – potopí se nebo nepotopí? Děti si můžou s vaší pomocí nakreslit další věci, které zkoušely při pokusu a následně si je také vybarvit.
Procvičování číselné řady od 1-10
Číslovky procvičíme s říkankou:
Jedna dva tři čtyři pět
cos to Janku cos to sněd
brambory pečený
byly málo maštěný
šest sedm osm devět
zbytek brambor snědl medvěd
a liška se zajícem
dojedli se krajícem.
TĚLESNÁ VÝCHOVA
Tentokrát jsou na řadě všechny cviky z videa – tak hurá do toho ;) Děti by měly po týdenním tréninku již krásně zvládat.
https://www.youtube.com/watch?v=EhvI4KdFPdQ
- Hra – Jaro našlo čepičku, měla barvu barvu barvičku - obdoba hry Čáp ztratil čepičku – děti hledají barvu, kterou rodič určí. Lze hru obrátit, kdy dítě říká a rodič hledá barvičku a cíleně se několikrát splete a čeká zdali dítě odhalí chybu J
Pobyt a hra venku
OBĚD
Příprava a sklízení
ODPOČINEK
Dětem můžete pustit pohádku, kterou namluvila naše teta Markétka. Můžete pustit kousek a další zase další den. Příběh má asi 5hod a je to celá knížka.
Heidi, děvčátko z hor: https://www.youtube.com/watch?v=pFvBGSKCuVY