Kontakt
Liška Bystrouška
+420 733 527 799
info@skolkabystrouska.cz
Zdibsko 163
250 67 Klecany

STŘEDA_17.3.

PDF VERZE - STŘEDA

Ranní cvičení

Básnička s pohybem:

Kuřátko má malé nožky,                       děti se drží za ramena a dělají křidélka

po dvorku si cupitá.                             cupitají na místě

Za ním slípka hop hop hop,                  skáčou na místě snožmo

a pak kohout skok skok skok.               skáčou do prostoru
 

REHABILITAČNÍ CVIČENÍ NA PLOSKY NOHOU - viz video

 

Komunitní kruh (KK)

ON-LINE PŘES MS TEAMS – PŘEDŠKOLÁCI

(Děti (především starší a předškoláci) by již měly více samostatně na dané téma hovořit, případně ho dále rozvíjet. )

  • OTÁZKA DNE: Na co se dnes těšíš?
  • Téma týdne- Jaro a zvířátka na statku.
    • OPAKOVÁNÍ Z PONDĚLNÍHO KK – děti by měly být méně pasivní a více aktivní a měly by již odpovídat na dané téma.
    • Kde jaká zvířátka na statku žijí – chlév/prasata, koně/stáje, kurník/slepice, atd.
    • Jaro je především ve znamení nového života – jak se říká mláďatům od – psa, kočky, koně, ovce, kozy, krávy, slepice, husy, kachny, atd.
    • TÉMA ROZŠÍŘÍME O DALŠÍ PODTÉMA
      • Proč jsou pro nás zvířátka užitečná? Co užitečného z nich máme?
        • Kráva: mléko – maso – kůže..
        • Ovce: mléko – maso – vlna..
        • Slepice: vajíčka – maso -…
        • Atd….prasátka, kozy, …
  •  Předškoláci a starší děti: rozdíly mezi savci a ptáky

            Př: savci rodí živá mláďata x ptáci se líhnou z vajec, savci sají mléko od matky…

 ptáci

savci

Zdroj: Můj první zápisník, Amélie Janíková

Básnička na tento týden:

Co se to tam venku stalo?

Vypadá, že začlo jaro.

Jaké jaro? Co to je?

Proč mi nedá pokoje?

Slunce svítí, k tomu hřeje,

na třešni už špaček pěje.

Sněženky se derou ven,

noc se krátí, dlouží den.

No tak hola, pojďte ven!

VAŘENÍ

MEDVÍDKOVÝ TOAST ke svačince

Ingredience: celozrnný toastový chléb, banán, rozinky/borůvky, burákové máslo (zdravější varianta) nebo Nutella :)

Postup: toastový chléb namažeme oříškovým máslem, nakrájíme tři kolečka banánu na ouška a čumáček, oči a čumáček dozdobíme rozinkami či borůvkami. Viz obrázek

IMG_4368

Svačinka/pauza cca 20-30min

Hudební výchova

  • Dechová cvičení:  velký nádech – pomalý výdech Mmmm, nádech a s výdechem Haf haf – rozhýbáváme bránici, děti si sáhnou na bříško a cítí jak poskakuje
  • Na melodii písničky „Skákal pes“ děti zpívají jako hadi-sss,  kachny-gaga, kočky- mňau, včely-bzbz
  • Písnička: opět trénujeme - Když jsem já sloužil(budeme písničku potřebovat, až se děti vrátí zpět do školky :))
    • Trénujeme rytmus – tleskáme spolu s dětmi do rytmu písničky. Děti, které mají problém rytmus udržet, pobízíme, aby se soustředily na vaše ruce a tleskaly jako vy. Případně jim můžeme dlaně chytnout a chvilinku jim ruce do rytmu vést.
  • Poznávání zvuků zvířat – dětem pouštíme pouze zvuky zvířat (tak, aby na ně neviděly) a děti poznávají zvířata po sluchu: https://www.youtube.com/watch?v=QnuzTxmmW8Y

Pobyt venku a hra

Oběd

Příprava a sklízení viz výše.

Odpočinek

Dětem můžete pustit pohádku, kterou namluvila naše teta Markétka. Můžete pustit kousek a další zase další den. Příběh má asi 5hod a je to celá knížka.

Heidi, děvčátko z hor: https://www.youtube.com/watch?v=pFvBGSKCuVY